søndag den 26. september 2010

Rappelling, pædagogik og formål med friluftslivet.

Nu er vi så småt ved at være igennem den hårde men sjove udendørsperiode.
Det betyder at med efterårets komme bruger vi mere tid på de teoretiske emner for vores studie.
I denne uge har vi haft de første timer med pædagogik, hvor vi har diskutteret en masse, hvad er friluftsliv, hvilke begrundelser kan vi have for at "slæbe" andre med derud, hvad får de ud af det og hvorfor?
Det er lige i starten vist lidt svært for mig og mine medstuderende, hidtil har vi jo bare klatret i træer fordi det er sjovt og vi har skullet lære det, men ikke tænkt over de dybere meninger med HVORFOR andre skulle have gavn af at klatre.

Ugen har nu ikke været uden udfordringer, vi har klatret, rappellet, roet havkajak samt lavet samarbejdsøvelser.



Hele næste uge kommer til at stå i naturformidlingens navn, det glæder jeg mig helt vildt til!

Vi er også begyndt at forberede os til vore praktikuge, som ligger lige efter efterårsferien. Her skal vi selv finde nogle "kaniner" som vi får ansvaret for, helst med to eller tre overnatninger, planlægning, gennemførelse og hele balladen. De erfaringer vi får her skal bruges til vores fremlægning af skriftligt eksamensopgave. Det kommer jeg nok til at skrive mere om.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar