mandag den 23. august 2010

Kanoundervisning fra Ry til Sejs og tilbage igen - eller - Kunsten at stå PÅ en kano.

Den forløbne uge er har stået i regnes, kanoundervisningens og træklatringens tegn. Vi startede mandag i kano fra Ry hvor vi i løbet af ca 3 timer sejlede til Østergåsekær der ligger i Borresø overfor sejs.

Der skulle vi ligge i lejr hele ugen imens vi lærte de mere finurlige styretag og redninger som kan bruges når man sejler kano. Vil I tænke jer, det er ikke nødvendigt at sidde og skifte side hele tiden bare for at styre en kano :-) samtidig fik vi prøvet at falde i, tømme kanoer og redde os op så vi nu næsten kan gøre det i søvne. Jeg er godt nok helt blå op af underarmene, men jeg er nok også en af de mere gumpetunge. For at hjælpe på balancen fik vi besked på at stå op ikke bare i kanoen men ovenpå rælingen! Det var supersjovt og man kan faktisk hurtigt blive bedre til det.

Jeg beklager den ringe billedkvalitet, det regnede - en del!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det regnede jo en del tirsdag og onsdag (faktiske regnede det fra tirsdag middag og til onsdag aften, næsten uafbrudt, 95 mm ifølge DMI) så vi fik også stresstestet vores grej og alle kom igennem uden problemer. Det var fint at der faktisk er sammenhæng imellem pris og kvalitet, for jeg er rimeligt sikker på at mit tidligere regntøj fra Føtex ikke havde klaret 36 timers regn!

Når vi ikke øvede os i kano, var der træklatring på programmet, en af de "fag" som jeg har være - ikke nervøs - men forbeholden overfor. Den første tur blev da også taget med stor usikkerhed, men da jeg var ca. 5 meter oppe og min hjerne endelig fattede at jeg ikke ville kunne falde ned (det hele foregår jo med klatresele og sikringsreb) så var det bare så sjovt og inden jeg havde nået at tænke mere over det var jeg
10 m oppe og stod og skreg til verden "se hvad jeg kan"! Det var SÅ sjovt!

Onsdag havde vejlederne lavet en lille "overraskelse" (og I der kender mig ved at jeg er IKKE vild med overraskelser - jo bevares julegaver og så'n) men ikke når der står en vejleder og smiler smørret. Vi skulle sejle fra vores faste lejerplads kl. 22 og videre ind mod Silkeborg for vi kom til noget der hedder Brillesøerne (vi kaldte dem Løgene, I kan nok selv gætte faconen på de to sø'er) Her fik vi udleveret snor og én regnponcho (vi havde fået besked om at tage soveposer og liggeunderlag med) og efter lidt bålhygge blev vi tage ud ind i skoven, hvor vi hver især skulle bygge en bivuark og sove om natten. Det var heldigvis tørvejr, og det var fantastisk fredfyldt at ligge der alene og falde i søvn, mens vinden raslede med træerne og det puslede lidt i de tørre blade!

Heldigvis kom det gode vejr jo og efter et lille natløb om torsdagen (I kender det godt, narkoløb med poster, dope, penge og politi'er) kunne vi fredag morgen pakke en nogenlunde tør lejr ned og ro tilbage til Ry.

Det var en rigtig dejlig og lærerig uge, men jeg vil gerne indrømme at jeg var lidt træt fredag aften. Man sover sat'me godt når man bruger sin krop hver eneste dag!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar